söndag 27 november 2011

Gjutjärnsgryta

Gjutjärnsgrytan är ett av de allra mest mångsidiga redskapen i mina köksskåp. Man kan steka, koka, slow roast i ugnen och till och med baka bröd i den. Att den också är riktigt hållbar och jag troligtvis kommer att behålla den jag har nu de närmsta 20 åren gör den ännu mer värdefull i mitt kök.

Denna bloggen är tänkt som ett sätt för mig att dela med mig av min kärlek till gjutgärnsredskapen i köket. I centrum kommer inte bara min stor gjutjärnsgryta vara utan även några andra redskap som delar gjutjärnet som bas. Tanken är att de recept jag kommer att dela med mig av alla ska ha som bas ett gjutjärnsverktyg, en gryta, plättjärn, stekpanna eller kanske ugnsform.

Jag hoppas ni kommer att gilla bloggen lika ycket som jag ser fram emot att fördjupa mig i allt vad min gjutjärnsgryta kan göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar